Ditt företags konto är spärrat och du kan inte lägga nya beställningar hos oss. Om du har frägor, vänligen kontakta accountingsweden@benum.com.

Köpvillkor

 

Vi gör vårt bästa för att du ska få en bra upplevelse när du handlar av Benum Sweden AB. Dessa villkor gäller för köp på benum.se. När du gör en beställning på benum.no accepterar du också våra köpvillkor och vår integritetspolicy. Köp på benum.no regleras av inköpslagen.

Benum Sweden AB har organisationsnummer 556998-5087 
Adress, Västberga Allé 26, 126 30 HÄGERSTEN  

Benum Sweden AB betjänar företag med branschtillhörighet, och ett organisationsnummer krävs för att handla hos oss. Om du vill ansöka om att bli kund hos Benum Sweden AB ber vi dig att fylla i detta formulär. Alla kundansökningar behandlas manuellt och en kreditkontroll kommer att utföras. Behandlingstiden är vanligtvis 2-4 dagar.

Parterna

Säljaren är Benum Sweden AB
Köparen är det företag som erlägger beställningar och kommer vidare att kallas köpare i dessa köpvillkor.

Pris och betalning

Pris 
Om du inte är inloggad visas endast vägledande priser inklusive moms. Som inloggad kund får du priser exklusive moms och eventuella specialavgifter och inklusive din rabatt. Fraktkostnader tillkommer vid utcheckningen. För vissa artiklar anges endast priset på förfrågan, i dessa fall du kan trycka på knappen för att beställa en offert. Om en artikel eller artikelkategori inte är tillgänglig för ditt företag är det inte möjligt för dig att beställa det även om du är inloggad. Om du tror att vi har gjort ett misstag och du fortfarande borde ha haft tillgång till en artikel eller artikelkategori kan du kontakta oss på sweden@benum.com eller kontakta din vanliga kontaktperson på Benum Sweden AB.

Vi förbehåller oss rätten att göra eventuella prisfel på benum.se och att köpeavtalet kan sägas upp om prisavvikelsen är så stor att kunden borde ha förstått att priset inte är korrekt. Vi påpekar att priserna kan förändras till följd av omständigheter som Benum Sweden inte har kontroll över, till exempel valutaförändringar.

Betalning  
Som kund hos benum.se kan du välja om du vill betala med faktura eller kort. Vi accepterar alla vanliga betal- och kreditkort. Om ditt företag har använt hela företagskrediten är det inte möjligt att betala med en faktura förrän den har återbetalats helt eller delvis.

Frakt och leverans

Alla varor levereras normalt från vårt lager i Västberga, Stockholm. Du väljer leveransalternativ vid utcheckningen där du även kan se den förväntat leveransdatum. De leveransalternativ som finns tillgängliga för dig kan variera beroende på var i landet varorna ska skickas. För kunder i Stockholmsområdet är det också möjligt att välja att själv hämta varorna på vårt lager på Västberga Allé 26. Fraktkostnaderna varierar beroende på vilket leveransalternativ du väljer och adderas till i beställningen när du valt det alternativ som passar dig bäst.

Vi levererar endast varor i Sverige. Om du vill beställa varor till Norge kan du använda benum.no. För att kontrollera om vi eventuellt kan leverera till Danmark, Finland eller Island, kontakta oss på telefon 08-20 77 10 eller e-post sweden@benum.com.

Garanti, reklamation och retur

Produkter på benum.se säljs med 12 månaders garanti, om inte annat uppges. När du får en beställning från Benum Sweden AB är det viktigt att du snarast kontrollerar att leveransen är i enlighet med din beställning och orderbekräftelse.

Om du, beställt eller fått fel produkter levererade måste du inom rimlig tid efter att du upptäckt, eller borde ha upptäckt felet skicka in en returansökan genom att fylla i och skickar detta formulär. Om du inte rapporterar felet till oss inom rimlig tid förlorar du rätten att reklamera felaktigt skickade produkter.

Om ett fel inträffar på de produkter du har beställt från benum.se inom garantiperioden måste du fylla i och skicka in detta formulär, så kommer behörig tekniker bedöma om felet helt eller delvis kan täckas av garantin.

Vid reklamation eller retur er det kunden som står för eventuella fraktkostnader då inget annat är avtalat.  

Service

Vår verkstad i Stockholm reparerar och underhåller alla produkter du köper från oss. Verkstaden ligger i samma lokaler som vårt huvudlager i Västberga, Stockholm. Via dina egna tjänstesidor kan du följa statusen för dina aktuella ärenden. För att beställa service, fyll i detta formulär. Du kommer då att få en eventuell prisuppskattning och instruktion. Vi påpekar att alla fraktkostnader täcks av kunden om inte annat avtalats.

Integritetspolicy

Riktlinjer för integritet och cookies för Benum Sweden AB finns i vår integritetsspolicy.

Ändring av villkor

Benum Sweden AB förbehåller sig rätten att ändra köpvillkoren. Vi påpekar att köpvillkoren också kan förändras till följd av lagändringar.

Search engine powered by ElasticSuite